vrijdag 20 februari 2009

Afvallen en toch aankomen?

Ik vind het leuk om naar tv-programma’s te kijken over afvallen. Ze komen vaak met leuke tips en ideeën. Wat ik alleen mis qua informatie in veel tv programma's over afvallen is het feit dat veel mensen, als ze bezig zijn met afvallen, op een gegeven moment in gewicht aankomen.

De beste manier om gewicht te verliezen is door middel van gezonder te gaan eten en meer te gaan bewegen. Afhankelijk van hoe zwaar iemand is, zal het afvallen in het begin makkelijk gaan, doordat de persoon veel vocht verliest. Het is dus belangrijk om wel goed te blijven drinken om hiervoor te compenseren, zodat je niet uitdroogt. Na het verliezen van al dat vocht zal de gewichtsafname meestal tot een stilstand komen en sommige mensen komen zelfs iemand aan. Een belangrijke verklaring hiervoor is dat er door het sporten de spieren groeien! En spieren zijn zwaarder dan vet.

Naar mijn mening is het dus belangrijk niet altijd alleen maar naar het gewicht van de persoon te kijken, maar ook naar de omtrek van het lichaam, de verhouding van vet en spierweefsel. Alleen zullen er weinig mensen zijn die de mogelijkheid hebben om dit te meten. Maar met deze kennis op zak, laat jezelf in ieder geval niet ontmoedigen als het afvallen ineens wat moeilijker wordt. Je moet even door dit punt heen om verder te komen. En zoals met alles, de laatste loodjes wegen het zwaarst!

E

1 opmerking:

Anoniem zei

Die programma's zie ik niet, maar ik zou wel graag wat van die tips krijgen.
Ik heb dagen, dat ik makkelijk de extra's kan laten staan. Toch zijn er ook dagen, dat ik denk, ach die ene koek, die me aangeboden wordt kan wel.
Het zijn juist die koeken die me niet laten afvallen.
Gelukkig blijf ik wel aardig al jaren op hetzelfde gewicht. Toch zou ik er nog wel ietsjes af willen hebben.
Ik ben trots op mezelf, als ik blij van de weegschaal kom. Geeft de weegschaal weer wat meer aan, dan baal ik stevig.
Dan kan ik wel weer even zonder die koek.
In mijn winkelwagentje liggen echt heel erg weinig dikmakers, maar het zijn de lekkere dingen, die me aangeboden worden. Soms is het moeilijk nee te zeggen.
Waar ik wel achter ben gekomen, is niet beginnen, dan is het makkelijker vol te houden.
Neem je eenmaal een hap, dan moet het op ook.