dinsdag 12 augustus 2008

Groen vlees

"Bedorven eten blijft langer liggen in supermarkt"
Volgens een bericht op Nu.nl komt de Voedsel- en WarenAutoriteit niet meer toe aan de inspectie van supermarkten. Dat is een slechte ontwikkeling. Sommige producten zullen alleen een beetje slecht smaken, maar bij andere producten kan bederf toch echt ongezond en gevaarlijk zijn.

Je zou voor de grap eens tussen de vleeswaren moeten kijken. Er is altijd wel een groen stuk vlees te vinden. Vooral bij het boterhamvlees. Je kan mij niet vertellen dat de jongens en meisjes die het vlees vullen allemaal kleurenblind zijn?! Misschien is het ook wel gewoon een taak van die jongens en meisjes om een beetje op te letten?

Groen vlees is trouwens wel gevaarlijk als je kleurenblind bent. Mijn lief wilde een keer zijn brood beleggen met een groen stuk boterhamvlees. Gelukkig let ik nog een beetje op wat er uit onze koelkast komt, maar hij zou het zomaar hebben opgegeten. Mijn lief is kleurenblind...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, je moet als consument zelf steeds goed opletten als je inkopen doet.
Let jij maar goed op de inhoud van je koelkast, dan blijft je man hoop ik lang je gezonde lief.

JE zei

Als ik in de supermarkt bedorven producten tegenkom dan leg ik ze soms op de grond voor het schap. Dan hoop ik dat ze het zullen vinden.
Waarschijnlijk leggen ze het gewoon terug...

J

JE zei

Bij ons in de supermarkt komen we heel vaak beschimmeld fruit tegen. Dit zeggen we dan tegen de vakkenvullers en zeggen dan hier beter op te letten, maar dat doen ze toch niet. De keer erna vinden we gegarandeerd weer wat.

Laatst had mijn vriend per ongeluk afbakbroodjes gekocht die over de datum waren. Die stonken nogal toen hij het pakje open deed en daar is hij mee terug gegaan en z'n geld terug gevraagd. Dat krijgen we gelukkig wel altijd.

Mijn vriend heeft ook in een supermarkt gewerkt en de vakkenvullers horen als ze nieuwe producten erbij gaan zetten, de oudste vooraan te zetten. Maar dat kost natuurlijk veel moeite en gebeurd dat niet overal consequent.

E